Wednesday, October 15, 2008

kisah di pagi hari

i had small argument (again) with the helper this morning, just because of a small thing, time nak buat nasi goreng baru perasan yg telur dah habis, it started as this ;

aku : kak as, telur ada lg tak?
bibik : dah habis bu
aku : kak as kenapa susah sangat nak bagitau awal2 kalau stok makanan dah habis, dah berapa kali saya pesan kan?
bibik : saya sebenarnya segan bu
aku : (dalam hati) oo ko habiskan stok telur tu tak pulak segan2, time dah habis tau plak segan nak bagitau

so aku pon memulakan sesi ceramah di pagi hari

tgh2 sedap bagi ceramah tu, si afrina menyampuk ;
"mama jagan marah bibik ma"

so terus tukar intonasi

"mama tak marah bibik, mama cuma tegur"

anak2 adalah pengubat duka lara..

i end up buat nasi goreng yg takde telur, tp still sedap gak..:)

No comments: