Friday, January 22, 2010

dulu vs sekarang

dengan hanya memandu Wira, saya mampu membuat simpanan tetap sebanyak RM5.2k setiap bulan

tapi kini, setelah memiliki BMW 3 series, simpanan saya telah berkurang sebanyak RM3.2k sebulan..(2k perlu di tolak untuk installment kereta selama 9 tahun)

sewaktu mula2 menyertai aziz.cfp..saya ada memberitahu tentang 3 matlamat kewangan saya..

salah satunya untuk memiliki kenderaan mewah berharga RM150k menjelang 2011, tetapi alhamdulillah, tak sampai setahun menyertai program ni..saya telah pun berjaya memiliki apa yang dihajati..bahkan harga kereta tersebut jauh lebih tinggi dari nilai yang saya nyatakan di atas

kalaulah dari awal lagi saya tahu tentang financial planning..mungkin sekarang saya dah mampu mencapai segala matlamat yang dihajati..

tp bak kata omputeh..better late than never, kan?

2 comments:

Diana Sulaiman said...

cfp tu mcmane efi?

miz_eda said...

Diana,
CFP stand for ceritifed financial planner.

nak tau detail blh gi sini --> http://www.azizcfpx.com/main.htm

aku start join Apr last year..alhamdulillah after several month dah blh saving almost RM30k ++ already