Sunday, January 3, 2010

Her very first day at kindie

Sungguh excited tak tentu pasal..pagi2 lagi dah bangun, mandi tak sampai 5 min (biasa2 tu puas nak suruh keluar dari bath tub)

lepas siap pakai baju sekolah, galas beg sekolah, pakai kasut, terus get ready depan pintu rumah konon2 nak tunggu pakcik bas sekolah datang menjemput



Sesampai di tadika, dengan tak menyempat2 dia nak masuk kelas, dan belum pun sempat saya nak tinggal pesan apa2..dia terus hulur tangan untuk salam (mungkin dia ingat saya nak terus pegi keja padahal saya nak amik half day untuk tujuan nak teman dia di hari pertama kat tadika :P)


sila abaikan budak yang pakai baju belang2 tu..sibuk jugak nak duduk dalam kelas ;)


so lepas tu, since everything was OK, saya tak jadi amik half day (ikut record mmg half day leave) tp sengaja saya pegi ofis untuk siapkan Mid Year review document..at 12 pm, saya keluar untuk menjemput dia di tadika..nampak dia pun steady je..mcm takde apa2..






I guess this is what they called a peace of mind ..:P


3 comments:

cts said...

alhamdulillah...mudahnya hari pertama sekolah..senang hati awak;)

BZmum said...

bagusnya anak ko.. klu aku, anak macho pegi skolah mcm tu, mesti aku yg nangis.. coz, very2 proud.. n terasa besarnya dia..

miz_eda said...

Suhainini,
agaknya berkat hari2 asik brain wash dia utk pegi belajar kot ;)

BZmum,
mmg rasa terharu + bangga sebenarnya..tak sia2 bwk dia beli kasut sekolah nun jauh di Melaka :P