Monday, November 30, 2009

Habuan raya korban

Awalnya kami plan untuk beraya di kampung saya sahaja..

tiba2 last minute saya dapat idea yang sebenarnya saya baru dapat Newsletter terbaru dari Isetan..:)

Mula2, saya bagi intro macam ni pada cik abang..

I tak kisah balik Temerloh, tapi kenalah ada syaratnya

nak tau apa syaratnya?? hehe mcm tak biasa dengan syarat saya siapa tau sila angkat tangan





























cik abang saya bersorak riang sewaktu saya menyatakan syarat2 yang perlu dipatuhi :)

maka di petang Khamis sewaktu orang berpusu2 nak balik kampung menuju ke Terengganu, kami ber-5 melawan arus menuju pulang ke kampung suami di Temerloh. Selesai solat Aidiladha, layan tetamu yang datang ke rumah MIL and lepas tu siap2 untuk kononya bergerak balik ke kampung saya nun di Terengganu :P

gerak dari Temerloh pukul 12 pm, berhenti solat Jumaat and singgah di klinik..akhirnya kami selamat sampai di KLCC lebih kurang jam 4:30 ptg..sesampai di KLCC..anak2 dan bibik saya tinggalkan di nursery room..

Sambil hulur beberapa note RM50, cik abang bagi saya tempoh lebih kurang sejam untuk mendapatkan apa yang dihajati..heaven!

habuan pertama macam biasa di ground floor..lepas tu bergerak pula ke bahagian children department..

Selesai shopping tepat jam 5:50 ptg..bayar parking, then gerak balik Terengganu pkl 6 ptg..

Alhamdullilah, kami selamat sampai di Kerteh tepat jam 11 pm

There goes the story of our raya korban, orang lain sibuk berkorban dengan kambing, lembu dan kerbau..saya pulak sibuk korbankan wang ringgit di Isetan..:P

3 comments:

Diana Sulaiman said...

ko nih... tak penat ke travel cenggitu... ish2.. mcm dekat dibuatnya..

sesemutku said...

berkorban apa saja la nie...hehehe

miz_eda said...

Diana,
usually Temerloh-KL tak sampai pun 2 jam tp disebabkan byk pit stop tu yang jadi 4 jam lebih..alah bisa tegal dek biasa..hehe

sesemutku,
last aku pegi bulan 9 hr tu..ni bulan 11, kira ok apa..lagi plak anak2 rindu nak tgk menara berkembar katanya..heh