Wednesday, November 4, 2009

Kisah misteri nusantara

Tetiba saya rasa terpanggil untuk berkongsi pengalaman misteri semasa saya tinggal di Miri few years ago

Kisah ni berlaku sewaktu zaman saya belum menamatkan zaman bujang dan di hantar bekerja di Miri untuk beberapa bulan oleh syarikat sebleum ini dengan menyediakan sebuah apartment dan sebuah kenderaan untuk memudahkan saya pergi/balik ke tempat kerja.

Saya berkongsi apartment tersebut dengan rakan sekerja saya.

Ada suatu malam tu, sewaktu nak tidur dan padam lampu, saya perasan ada macam satu cahaya di sebalik selimut di atas katil. Saya selak, tapi cahaya tu masih kat situ. Saya cuba pegang, cahaya tu seolah2 bergerak, tapi masih jugak di sekitar kawasan selimut tersebut..

Puas saya nak cuba pegang, masih jugak tak dapat tangkap cahaya tersebut, saya fikir mungkin cahaya CCTV, atau ada binatang yang sesat dalam selimut tersebut

After a while (sebab dah penat main tangkap2 dengan cahaya tersebut) lama2 saya biarkan aje..

Peristiwa tersebut masih tetap menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini

korang ada citer misteri tak yang rasa2 nak kongsi bersama?

2 comments:

lia said...

bykkkk tp xmo cter sbb mlm nnt xboleh tidur ;p

saya pengecut org nyer...

miz_eda said...

dalam sesetengah keadaan kena jugak kuatkan semangat especially mcm kes sy tu, sbb takde tpt mengadu..so buat je ler tak tau :P