Sunday, October 4, 2009

Different people with different opinion

Di pejabat saya, ada seorang ofismate yang agak kurang disenangi disebabkan perangainya yang boleh dikatakan suka backstabbing. Saya namakan ofismate saya ini sebagai Puan A sahaja.

Kalau ditanya pendapat saya, saya rasa Puan A lebih kepada sifat berterus terang, dan bukannya untuk tikam belakang mahupun untuk menindas orang lain

Smalam, saya menghadiri Open house di rumah majikan saya. Sesampai di sana, Puan A sedang menikmati hidangan laksa penang dan disebelahnya adalah suami Puan A.

Sewaktu hendak mendapatkan tempat duduk di sebelah Puan A, cik abang saya bertanya kalau2 saya ternampak kelibat bibik dan anak2 saya. Rupa2nya bibik saya (dan anak2 telah terlebih dahulu masuk ke dalam rumah untuk bersalam-salaman dengan orang di dalam rumah). Kebetulan pula, makanan di rumah majikan saya itu dihidangkan di kawasan porch jadi saya tidak bercadang untuk masuk dan bersalaman dengan orang2 di dalam rumah.

Bila saya tengok Puan A, (with the expectation that Puan A akan mengutuk bibik saya sebab pandai2 masuk dalam rumah tanpa meminta kebenaran saya)..nak tau apa reaksi dia?

"itulah orang beradab namanya..kita ni je yang kurang adab"

Saya pun diamkan aje. Ada benarnya juga statement yang diberi oleh Puan A.

Setiba di pejabat pagi ini, saya menceritakan pula perkara yang sama kepada ofismate saya yang lain

dan reaksi yang saya terima..

"kenapa bibik u tu over-friendly sangat??"

see..different people with different opinion..itu baru 2 orang yang bagi pendapat, dibuatnya 10 orang..mampu sengih je ler :P

3 comments:

m-i-o said...

hahaha! betul, betul. lain orang, lain pendapat, lain interpretation.

kira agak santai gak bibik miz_eda tu. sebab ada sesetengah bibik dia duk ngekor je blakang cikpuan dia.

miz_eda said...

m-i-o,

tgk keadaan gak..itu time dia baik hati nak salam ngan sumer org..blom masuk bab dia biarkan anak i yg bongsu sepahkan puding atas lantai :P

m-i-o said...

adoi. bab tu kalo mak - memang dah kena parang bibik tu :P

patutla bibik banyak kena dera kan? klo dh asyik buat cikpuan naik darah je memangla kena parang :P