Wednesday, October 7, 2009

Memang tak dapat nak dinafikan lagi

Anak sulung saya ini amat sensitip jiwanya..


sekadar gambar hiasan

..manakan tidak, pantang saya tinggikan suara sedikit, maka dan2 tu jugaklah air mukanya akan berubah

sewaktu saya sedang bersiap2 dalam bilik untuk keluar makan sebentar tadi, dia membuat cubaan untuk masuk ke dalam baju saya melalui belakang..saya kata;

"kakak pegi tunggu kat luar"

bila saya tengok dia, rupanya dia dah start mencebik sambil menahan air mata dari keluar..

sesampai di kedai, dia bermain2 dengan straw yang yang mengandungi air carrot susu yang di order oleh cik abang saya..tak lama kemudian cik abang saya kata;

"kakak tak payah main air tu nanti tumpah" dalam nada yang sedikit tegas

sepantas kilat air mukanya berubah dan cepat2 dia minta saya dukung untuk mengelak dari mengeluarkan air mata

ikut perangai sensitip siapa la agaknya..

3 comments:

lia said...

anak dara boleh kompromi lagi... yg jejaka idaman melaya pon boleh berlakon adengan air mata... cmner la pulak... adeh...

sesemutku said...

like mother like doter ke? hehehe
sama la ank kita yg sulong..pantang silap sket nada...konfem tahan air mata...

miz_eda said...

Lia,
agaknya sumer anak sulung ni spesies berjiwa sensitip kot? :P

Sesemutku,
haah..kena sentiasa jaga pitching..hehe