Tuesday, May 5, 2009

malamku kesiangan versi second edition

dah beberapa hari anak2 saya mengalami batuk dan muntah yang disertai dengan demam panas di waktu malam.

semalam, saya terpaksa mengambil MC.

semalam juga, Mr hubby terpaksa tidur di atas lantai untuk memberi laluan kepada si kakak yang tidur sambil berpusing hampir 360 degree di atas katil. Mujurlah katil itu bersaiz king size, kalau tidak mungkin saya juga perlu mengikut Mr Hubby tidur di atas lantai.

lebih kurang jam 11:30 malam, si adik dah start batuk2. Lepas tu dia bagi hint macam nak muntah. Cepat2 saya angkat dia dan bawak ke dalam bilik air. Mujur dia hanya sempat muntah di atas badan saya di dalam bilik air

tak lama lepas saya membersihkan si adik, si kakak pun mula bangun dan berjalan ke bilik air. Sebaik dia sampai di depan pintu bilik mandi, dia pun muntah (macam tau2 je giliran dia untuk muntah :P)

so lepas dah settle membasuh muntah si kakak, saya bawak kedua2 mereka atas katil dan suapkan ubat demam. Alhamdulillah, kedua-duanya memberi kerjasama untuk makan ubat. Tak lama kemudian, saya pindahkan adik ke dalam baby cot dan tidur bersama si kakak di atas katil. Seperti biasa, sesi pusingan 360 degree berlangsung sehingga subuh pagi tadi :P

Malam ni tak tau lagi macamana, harap2 tak perlu lagi mengulangi rutin yang sama :(

2 comments:

mamaDhea said...

sya pon dh bape mlm seblm ni dok berjaga risaukan si kakak yg batuk2 sampai termuntah..

tp, dah 2mlm nampak mcm dah kurang.. bersabar ek.. ;)

miz_eda said...

mamaDhea,
kita sekapal..so far still blh bertahan lagi..jangan nanti sumer karam dah ler :P