Tuesday, August 4, 2009

Yang ditunggu sudah tiba

sewaktu balik dari PD 2 minggu lepas, kami singgah di Jakel Segamat untuk memborong kain ela untuk dibuat baju raya

tema tahun ni adalah berwarna maroon

tup2, sewaktu dlm perjalanan balik, baru saya perasan kain ela yang saya pilih untuk anak2 tiada dalam bungkusan kain yang dibeli..manakan tidak, kami borong lebih 5 pasang kain ela termasuk kain untuk saya, mak saya, mak mertua saya, suami saya dan tidak lupa untuk bibik pun ada..

saya tengok resit, sahih lagi real bahawa salesgirl tu lupa nak include kain untuk anak2 saya..nasib baik ada tercatat seller ID pada kertas resit tersebut

selang beberapa hari di pejabat, saya dapat satu idea bernas

nak tau apa yang saya buat? *ting* (mode idea sudah datang)

kebetulan kawan satu department saya ada yang berasal dari Segamat

saya call jakel, dan bercakap dengan salesgirl merujuk kepada seller ID yang tertera pada resit yang saya simpan.

dalam waktu yang sama, saya bertanya rakan sepejabat saya kalau2 dia boleh mintak tolong parents dia ambilkan kain tersebut..

nak dijadikan cerita, rupa2nya parents rakan saya ni mengenali salesgirl tersebut :)

disebabkan kawan saya tak tau bila dia nak balik Segamat, jadi dia minta jasa baik parents dia untuk menghantar kain saya itu secara pos laju..

dan hari ini..ini lah hasilnya..





























tadaa..



dapat jugak akhirnya :)

3 comments:

BZmum said...

macam ku kenal je kain itu.. hahaha.. cotton kan? memang cantik.. buat gown budak pun cantik

miz_eda said...

BZmum,
haah, kain cotton..err..ko beli pattern sama gak ke? :O

aku dah selamat hantar pada tailor, buat baju kurung je

BZmum said...

aku tak beli pun.. belek je.. sbb pk dua kali nak belikan utk budak2 (mcm tak berbaloi) tp warna n bunga dia sweet sgt..