Tuesday, July 7, 2009

Another one year to go

Permit bibik saya bakal expired pada 14hb July 09 ini. Pejam celik, dah hampir setahun dia berkhidmat dengan saya..

seperti di entry MN sebelum ini, saya tak berani nak menjangka samada bibik saya masih sudi, atau mungkin saya sendiri yang tidak sudi untuk terus menyambung kontrak bibik saya pada tahun hadapan, semuanya bergantung kepada masa dan keadaan

Ada sesetengah pendapat menyatakan, kebanyakan PRA yang disambung kontrak setelah habis tempoh kontrak selama 2 tahun akan mula menunjukkan perangai sebenar sebab mereka rasa mereka memainkan peranan penting dalam keluarga majikan mereka, konon2 macam tanpa aku siapalah mereka dan keluarga mereka :P

Pokonya (pinjam ayat bibik saya), semuanya bergantung kepada PRA itu sendiri, lain orang, lain sifat dan perangainya..

4 comments:

Diana Sulaiman said...

sampai dari skrg aku masih tak brani nak amik bibik efi.. agaknye takut dorang lari kot.. sebab byk sgt cite -ve aku dgr dr yg +ve.. isk..

miz_eda said...

DS,
i have no other option, anak2 pun kecik lagi..nak htr rumah babysitter, jawabnya hari2 stress..:(

kesimpulannya, amik bibik. But later bila anak2 dah besar sket I think shud be ok kot..no need to rely on maid anymore..

ummu said...

Efi,
ramai juga kawan2 saya beritahu macam tu.kalau dah habis kontrak still ambik dia,dia rsa dia diperlukan.tapi ada juga saya tengok maid yg ok je wpun kontrak dah habis.macam pakcik saya.tu luck dia stlh beberapa maid nya wat hal

miz_eda said...

Ummu Masyitah,
yup..bila ada bibik ni need to always expect the unexpected