Thursday, July 30, 2009

Apa yang lagi bahaya dari H1N1??

sila scroll ke bawah untuk mengetahui jawapan kepada persoalan di atas..

































jawapannya ialah B1N1 ..ngeh ngeh

sana sini orang duk sibuk citer pasal virus H1N1. Saya sendiri sebenarnya telah mengalami batuk2 di waktu malam (sejak beberapa minggu lepas)tapi saya memilih untuk tidak ke klinik.

Sewaktu morning meeting pagi tadi, bos saya ada memberitahu bahawa daerah Dungun di Terengganu telah diisyhtiharkan sebagai kawasan yang tidak selamat sebab rata2 populasi di situ adalah terdiri dari kampus2 dan sekolah2 berasrama

Kawan saya yang baru balik dari honeymoon di Bandung telah mengalami batuk2 dan selsema yang teruk, dan sewaktu berkunjung ke klinik untuk mendapat rawatan, dia telah di beritahu oleh jururawat disitu bahawa kebanyakan orang sebenarnya telah dijangkiti virus H1N1 :P

dan saya juga mendapat tahu bahawa terdapat kajian yang menyatakan bahawa jika sekelompok penduduk telah dijangkiti dengan virus yang baru, lama kelamaan sistem imunasi pada individu yang terdapat di dalam kelompok tesebut akan meningkat dan seterusnya membantu untuk meningkatkan daya ketahanan badan individu2 di dalam kelompok tersebut..

Jadi, tepuk dada fikirlah sendiri :)

2 comments:

Diana Sulaiman said...

isk.. aku mmg risau betul la... moral of the story, duduk saja dirumah.. jgn gi keje.. jgn gi jalan.. mcm ala2 darurat gitu..

miz_eda said...

Diana,
nak kuarantin tu payah sket ler..unless kalau dah confirm terkena jangkitan..yang baru suspect tak dikira

apapun, kena banyakkan berdoa..moga dijauhkan dari penyakit2 merbahaya nih