Thursday, February 5, 2009

bila doa dimakbulkan

anak2 saya diserang demam, batuk dan selsema lagi tempohari, hari dimana esoknya saya bakal menyambut hari jadi saya yang ke-31, tetapi saya menganggap perkara itu sebagai hadiah harijadi anak2 untuk saya :P

saya bawak afrina ke klinik petang itu, sewaktu doktor suruh dia bernafas sambil letakkan stetoskop di belakang bahunya, dia terus berhenti bernafas..saya tak tahu macamana cara dia hentikan pernafasan tapi doktor langsung tidak dapat mendengar heart beart anak saya dari corong stetoskop tersebut untuk mengetahui batuknya itu disebabkan kahak yang banyak atau sebaliknya, dia cuma kelip-kelipkan mata bila saya suruh dia bernafas

there was a time bila dia muntah, and kesan muntah tersebut tertinggal dibajunya, dan masa itu lah doktor perasan bahawa muntah dia telah bercampur dengan darah..berderau darah dibuatnya tapi lepas dia periksa kerongkong anak saya, jelas menunjukkan bahawa terdapat luka di kawasan kerongkong disebabkan kekerapan dia meneran untuk mengeluarkan muntah sejakdari pagi lagi..

saya membenarkan doktor memasukkan ubat melalui lubang anus untuk menahan dia dari terus muntah bila batuk. Alhamdulillah, malam itu dia tidur lena sampai pagi..

keesokannya, dia sudah pulih seperti biasa cuma batuknya masih belum sembuh sepenuhnya..

arissa cuma selsema dan batuk mungkin sebab berjangkit..

ada satu sahaja perkara yang saya pohon sewaktu anak2 tak sihat tempohari, iaitu untuk Allah beri saya segala kekuatan dan kudrat untuk menjaga mereka sehingga mereka sembuh sepenuhnya..

saya bersyukur sebab doa itu dimakbulkan

sekainsekian

4 comments:

Diana Sulaiman said...

ko ingat aku lagi tak? aku perasan blog ko kat kat blog norul... hehehhe... aku add blog ko ek?

miz_eda said...

hi Diana,

ingatla..mana boleh tak ingat..

sangatlah dialu-alukan..:) tq

m-i-o said...

mmg menduga akal dan hati bila anak sakit ni, kan?

miz_eda said...

Zufa,
betul tu, esp bila adik tengok kakak nangis, dia pon turut sama jadi sebak

yang tak tahan tu bila 2-2 muntah, haru sungguh dibuatnya