Wednesday, February 4, 2009

jawapan kepada persoalan

melihat anak2, saya terfikir alangkah seronoknya menjadi mereka..kadang2, sengaja saya ajukan soalan kepada suami saya walau pun saya sendiri dah ada jawapannya :

"yang, derang tau ke yang kita ni mak bapak derang?"
"yang, derang penah ada masalah ke? penah tak derang pikir cemana nak dapat duit, cemana nak beli susu, cemana nak bayar hutang ni, hutang tu.."
"kenapa yang sulung ni suka nangis yang?"


dan jawapan kepada persoalan saya itu dijawab dengan penuh ikhlasspontan oleh cik abang saya

























































































"tak tahu lah yang.."

6 comments:

lia said...

errr kot d soal soalan sama dari suami ku... mmg blur la xtau nk balas apa jawapan nyer ha3...

MS said...

rasanya diorang tau kita ni mak bapak diaorg.
tapi bab duit tu cukup senang je diaorg ingat boleh dapat.
(if my adib la)

MN said...

adoi...sabar jelah!

cysev3n said...

bab duit tu aku rasa amir + arif ingat petik jari je bley dapat.. tak abis2 nak beli kapal terbang.. jet pejuang.. tembak2.. haii..

cysev3n said...

kau kena tagggg

miz_eda said...

Lia,
asik je kita yang kena melayan kerenah anak, sekali sekala nak gak merasa orang layan karenah kita..hehe

Mama Adib,
istilah singgit dia skrang dah jadi macam 5 sen zaman kita dulu..:P

Mrs Noba,
sabar dengan budak2 ke sabar dengan soklan mak budak..heee

Yan,
tu la pasalnya, derang ingat duit turun macam air hujan tu gamaknya

akan ko godek timbunan dvd lama dlm drawer untuk nak jawab tag ko tuh..sabar ye