Monday, April 20, 2009

Kenapa saya lambat hari ini

bangun pagi tadi, saya perasan katil kami basah lagi, nampaknya pampers anak saya dah bocor. Mana taknya, sepanjang malam dia minum sampai 3 botol susu. Saya ambil pampers lain untuk disalin padanya

lepas dah pakaikan pampers, anak saya pun bangun

saya membuang lapik cadar (quilt cover), fitted sheet dan juga bedsheet cover, (boleh bayangkan tak? ) Saya lalukan air dan siram bersama air sabun dan mintak bibik jemur

sebelum ke tempat kerja, saya berpesan pada anak sulung saya sambil menunjuk ke arah katil

"kakak minum susu banyak sangat sampai 3 botol, sebab tu katil basah..malam esok kakak minum satu botol je boleh?

sambil memegang tilam..anak saya menggangguk tanda setuju (tak tau la samada dia setuju atau tanda dia paham)

sampai2 dipejabat, jam menunjukkan pukul 8:10am, boleh ke nak gunakan alasan lambat sebab anak saya bocor atas tilam?

6 comments:

Hana said...

kes biasa la tu efi... anak aku yang besar tu kengkadang terbabas gak, tapi yang leganya terbabas sket dalam suar, tak sampai lagi atas tilam.

MS said...

efi

anak aku, sampai skrg ku kena bangun mlm tukar pampers dia,
abih kalau 3-5 botol sebelum boleh lena camne tak penuh.

huh lambat lagi la nak grade budak tu

miz_eda said...

Hana,
bocor sket2 tu kira halal ler..kes aku ni dah kronik sebab ada satu tu tompok besar, satu lagi tompok kecik..kekeke

mama Adib,
saya pakaikan dia pampers fitty comfort, jawabnya kopak ler nak kena tukar sampai 2 kali sbb pampers tu pun bukan murah..:P

saya budget sekeping sehari untuk pakai malam shj, so cukup2 sampai hujung bulan..boleh?

sesemutku said...

anak sulong aku dedulu kompem kena bgn tgh mlm salin..kalo tak...ngan kita2 skali mandi..skrg...before aku lena, tukar dulu pampers diorg...xkira la kalo baru 2x-3x kencing pun..sbb dlm tdo dah 5x..kalo campo 2x yg seblm tu dah 7x...mau tak rabak kontena =)...dlm tukar seblom tdo tu pun bgn pagi mcm x salin dari siang nya...penuh! kes kuat nyusu la jgk nie...

miz_eda said...

sesemutku,
so zaman tu dah berlalu la ek? ke masih lagi diwarisi oleh adik-adiknya? :)

MS said...

fiffy confort, hmm tak pernah ku cuba
ku pakaikan huggies jer, tapi memang kena tukar loor dlm pukul 1-2 pagi idak kalu banjir satu rumah.