Sunday, January 18, 2009

kali pertama 'berjongging'

saya pernah dapat feedback dr seorang doktor bahawa badan anak sulung saya adalah tersangat montel. Dalam usia-nya sekarang, mungkin sedap dipandang. Akan tetapi, nasihat doktor kepada saya adalah untuk mula menjaga pemakanan-nya sebab bila dia menginjak usia 5 tahun, mungkin agak sukar untuk dia mendapat bentuk dan berat badan yang ideal..masalah-nya anak saya ni bukan seorang yang eat-lover, dia cuma kuat minum susu..

so, ptg smalam, while I was busy in my room, busy menghafal skrip untuk mengajar hari Isnin nanti..:P suddenly, afrina came to me, and she went ;

" mama, kakak nak pegi jongging boleh tak? :

so ibarat orang mengantuk disorongkan bantal, I quickly replied,

" boleh "

yang sebenarnya, dia nak ber'jongging' bersama anak buah hubby yang tinggal dengan kami..anak buah hubby ni is having a practical training at one of the OPU in Petronas, and sepanjang 8 bulan praktikal, dia tinggal di rumah kami, and she have been staying with us for almost 2 month already (tak sempat nak diceritakan sebelum ini)

so afrina went out for jogging with her cousins nih ;

i stayed at home sambil buat minum petang and goreng keropok lekor ;)

approximately half an hour derang pon balik dari 'jongging', and this is what I heard from Uya (anak buah hubby)

- derang pusing satu kawasan perumahan, yang pada perkiraan saya jaraknya dlm 3 km

- sesampai berhampiran pondok pengawal, afrina berhenti seketika sambil berkata "kalau jongging tak boleh jalan, kena lari" sambil meneruskan perjalanannya dan terus 'berjongging' :)

- ada sekali afrina terjatuh, tp dia tak menangis, and selepas itu dia menyambung kembali aktiviti 'berjongging' sehingga sampai semula di rumah

untuk kesekian kali-nya, saya berbangga dengan pencapaian anak saya smalam

No comments: