Friday, January 23, 2009

Sungguh tak tertahan

takde orang yang tag saya pasal perkara yang saya takleh tahan ni, tetapi saya tetap membuatnya sebab saya sungguh tak tahan untuk tidak menceritakannya..ngeh..ngeh..

1) time merajuk dengan hubby
kalau zaman belum beranak pinak dulu silap2 haribulan ada yang sanggup tak bukak posa, sanggup berkurung dalam bilik sambil tutup lampu, konon macam dah tidur padahal menahan sendu (kes merajuk hubby taknak beli baju raya ready-made kat butik), sekarang kalau buat macam ni memang saja la nak kena penyekeh free

2) bila tenant lambat bayar duit sewa rumah
rumah kat dungun tu nama hubby, duit rumah sewa sekarang pon potong gaji hubby, tp kenapa tiap kali tenant lambat bayar duit sewa rumah aku yang menggelupur lebih2?

3) bila orang berhutang tapi tak reti nak bayar balik sambil buat muka selamba badak
saya cukup pantang dengan spesies manusia yang tahu buat hutang, tapi tak reti nak bayar balik..

4) manusia hipokrit
Ya Allah tolong lah dijauhi dari orang2 bersifat sebegini dalam hidup saya..especially yang jenis tak nak mengaku kesilapan sendiri

5) manusia yang cakap tak serupa bikin
itu jam dia kata macam ni, belum pon habis satu jam dah bikin lain cerita..haiyaa..byk pening la ini macam..

No comments: