Saturday, January 17, 2009

satu hari dalam sejarah

berikut merupakan catatan peristiwa yang berlaku sewaktu saya outstation ke kuala lumpur tempohari yang tidak sempat diceritakan sebelum ini : -

1) abang nazri (my sister's good old friend) tolong belikan tiket KLIA transit but I didn't know that it was a KLIA transit ticket ( and so I took KLIA express), sewaktu memasukkan tiket untuk keluar dari station KLIA Express di KL sentral, they discover the mistake and akhirnya aku terpaksa membayar another RM35 sebab silap naik ERL :(

2) tak ubah seperti kata pepatah rusa masuk kampung (rusa ke pelanduk ek?), aku akan mintak pegawai di setiap station LRT untuk jadi tukang penunjuk arah yang tidak berbayar :) (kata orang malu bertanya sesat jalan ;) )

3) disebabkan terlalu banyak membeli-belah, boleh gambarkan saya menggalas briefcase di bahu kanan, handbag di bahu kiri, and beberapa plastik isetan yang berisi susu 3 tin, roti (roti pon nak beli kat isetan ke? ) baju dan mainan anak2, all the way from KLCC to KLIA, sesampai di KLIA, saya membeli pulak beberapa pack cokelat. Sewaktu di balai berlepas, saya telah terlepas pandang dan lupa membawa sekali handbag carlo rino yang harganya sikit lagi nak mencecah harga RM400. Saya cuma menyedari tentang kehilangan handbag tersebut sewaktu di dalam kapal terbang dan waktu itu para penumpang masih sibuk untuk meletakkan bagasi masing2. Saya berlari2 anak ke boarding gate dan mujurlah handbag itu telah selamat berada di tangan pegawai kaunter di situ. Tiada kehilangan harta yang dilaporkan berlaku :)

4) saya perasan banyak mata yang memandang sebab pelik melihat saya membawa banyak barang sewaktu di KLCC, mengalahkan puak badwi agaknya..

5) sekali lagi saya perasan yang banyak mata yang sedang memerhati sewaktu bersesak di dalam LRT from KLCC to KL sentral, di sebabkan itu saya menggenggam kemas2 barang tersebut dengan harapan takde orang meragut saya :P

6) saya cuma ada satu koleksi tudung munawarah (itu pon saya dapat from my mom yang tertinggal tudung tersebut di rumah saya dan sehingga kini saya belum memulangkannya semula), saya mencari tudung tersebut di KLIA, KLCC (butik arzu dan bermacam2 butik lagi) tp takde satu pon yang sama mcm yang saya ada sekarang ini!

7) di sebabkan terlalu banyak berjalan, kaki saya terSANGAT lenguh dan cramp beberapa kali pada malam hari tersebut

8) walau banyak perkara yang tidak diingini terjadi tempoh hari , ianya tidak langsung memberi kesan ke atas semangat saya untuk terus bershopping, malahan saya merindui saat2 tersebut :P

2 comments:

Melur Putri said...

Efi..Efi..nk tergelak aku baca..dapat gak le aku bygkan keadaan ko tu..haha..lawak²..

miz_eda said...

takde la lawak mana..lebih kepada seksa sebenarnya..itu baru sehari di KL, kalu berhari2 tak tau la mcamana ..;)