Wednesday, March 18, 2009

4th anniversary - sambungan

Masih saya ingat pengalaman sewaktu membuat persediaan bagi melangsungkan majlis perkahwinan 4 tahun lepas

segala persediaan dari segi jemputan, cenderahati untuk tetamu, pasu kecik, gula2, pelamin, kek fondant, katering, gubahan hantaran, baju akad nikah, baju untuk bersanding, makan beradab, tempat tinggal untuk tetamu dan kawan2 dari jauh dan tidak dilupakan bunga manggar; semuanya dilakukan sendiri..maklum lah kedua ibu-bapa saya sudah berpisah di waktu itu

kalau diikutkan, memang saat itu merupakan saat yang paling sukar, saya korbankan masa dan wang ringgit semata2 untuk memastikan majlis saya itu nanti berlangsung dengan sempurna

masih saya ingat sewaktu Mr hubby membawa saya berbulan madu di lokasi yang dirahsiakan dari pengetahuan saya, saya tido tak hingat sepanjang masa, sampaikan waktu Mr hubby hendak keluar menghirup udara luar pun saya tak bagi sebab saya takut ditinggalkan berseorangan di dalam bilik :P lagipun tempat itu sangat sejuk sehingga hampir sepanjang masa saya berkelubung

kalau di beri pilihan untuk mengulangi perisitiwa itu, sumpah saya tidak sanggup untuk mengulanginya lagi.

Saya mungkin tidak bernasib baik kerana perlu berusaha sendiri, tanpa mengharapkan bantuan modal dari pihak keluarga, tapi menurut mr Hubby, itulah sebenarnya yang dinamakan kepuasan..kepuasan setelah bersusah payah mengharungi kepayahan untuk bergelar raja sehari..

so you people..mind to share your wedding experience??

5 comments:

sesemutku said...

wahhh bes topik nie..nk gak citer..tp lom smp msnya...tgu anniversary aku nti baru aku citer..hik hik hik...yo yooo ja

tp btol la tu..kepuasan utk diri sndr...kang sume free..sume org buat...xda kenangan la plak =)

miz_eda said...

sesemutku,
kata omputeh..excitement at it's peak..tak gitu??

kekeke

cysev3n said...

aku ready bab hantaran je.. plus a few other things.. bab2 kenduri makan2 tu aku tak amik pot :P

lia said...

lia pon uruskan smua... sampai beli sarapan utk penangah pon lia p sendiri ha3... masa 2 g 2-3jam nk sanding... sungguh aku ni gagah perkasa ha3...

miz_eda said...

Yan,
dalam byk2, part kenduri tu yang paling tak tahan..

nasib baik ada duit hantaran ;)

Lia,
ohh..dlm pada nak bersanding masih nak kena sediakan sarapan? bukankah lepas sanding ada jamuan makan??