Monday, March 2, 2009

kebaya oh kebaya

Hasil perbincangan dengan mr hubby, kami akhirnya bersetuju untuk menghadirkan diri ke wedding reception di Tropicana resort pada 14hb nanti :)

Sebagai persediannya, hari Sabtu lepas, saya dan anak2 telah berduyun2 ke bandar KT untuk mencari outfit yang bersesuaian untuk di pakai pada majlis itu nanti..tema pada majlis persandingan adalah pakaian berwarna coklat

seawal jam 11 pagi saya bawak mak, adik saya dan anak2 dengan tujuan untuk menjaga anak2 sewaktu saya memilih kain ke kedai Laila rawas (cawangan jakel) dan di situ saya telah terbekanan dengan kain lace berwarna cokelat..bila cuba dimatchingkan dengan kain alas yang berwarna coklat cair, ianya kelihatan begitu menawan..tak tau lah macamana bila dah jadi baju samada ianya masih kelihatan menawan atau tidak :P

saya membeli kain lace itu sebanyak 2 meter untuk di buat kebaya mengikut ukuran badan..untuk mr hubby, saya belikan kain satin berwarna coklat gelap..

harga untuk 2 meter kain lace, 4 meter kain satin untuk dijadikan alas dan 4 meter kain baju melayu hubby kesemuanya adalah RM187.20.

selesai membeli kain, kami ke kedai Angel (ini adalah tukang jahit rasmi saya sebab setakat ini hasil jahitannya memang tak pernah menghampakan). Disebabkan saya ingin meletakkan alas untuk kebaya lace tersebut, harga yang dikenakan untuk sepasang baju kebaya tersebut adalah RM200. (harga ini jelasnya terpaksa disembunyikan dari pengetahuan Mr hubby untuk mengelakkan dari sebarang perkara yang tidak diingini)

sungguh tak sabar melihat hasil jahitan kebaya itu nanti..

6 comments:

sesemutku said...

cik efi kebaya ketat =) ewahhhh

MS said...

ha ha itu laa dianya ,
upah lebih mahal dari harga kain

btw slamat bergaya

lia said...

semenjak baru beranak SEORG ini, smua baju sblm peknen tidak boleh d pakai, apatah lagi kebaya2 longgar lia sekali...

maka nya d cni nk ckp,... sungguh hebat nyer anak sudah 2 tp masih boleh pakai kebaya.. i jeles u... heeeeee....

miz_eda said...

Aku,
sesekali nak gak merasa pakai kebaya..asik2 baju longgar je..hehe

Mama Adib,
harap2nya alah membayar menang memakai la..

tak nak ambik risiko hantar tempat murah tapi hasilnya hampagas..:P

lia,
jarang2 je pakai kebaya..kalau selalu alamatnya semput la menahan napas ;)

m-i-o said...

wah, mak jgk sabtu lepas melaram dengan baju yg sama kaum kerabat dgn kebaya iaitu kebaya nyonya. nnti mak tempek kat blog. kekeke

miz_eda said...

Zufa,
wah..tak sabarnya nak tengok..:)