Friday, March 6, 2009

Tag Sebelum dan Selepas

Tag tentang 5 perkara sebelum dan selepas ini diberikan kepada saya oleh mama Adib..terima kasih atas ingatan ye ;)

No 1
Sebelum ada anak sorang
pendek kata setiap kali Mr Hubby keja malam, setiap kali itu jugak lah saya akan merengek2 mintak dia cari orang lain gantikan shift malam dia..

Selepas ada anak sorang
tak kisah nak keja terus 24 jam pun takde hal sebab dah ada teman tido..hehe

No 2
Sebelum ada anak 2 org
pendek kata setiap minggu saya akan balik kampung rumah mak, walaupun Mr hubby tak dapat ikut sebab dia keja waktu weekend, sanggup saya tinggalkan mr Hubby disebabkan kebosanan duduk rumah berdua aje..:P

Selepas ada anak 2 org
dah jarang2 balik kampung, lagi plak sebulan sebelum melahirkan arissa, kami semua pakat berpindah ke Kerteh semula sebab dah tak larat nak berulang alik dari rumah ke tempat kerja..

No 3
Sebelum kawin
tak perlu mintak, setiap kali berdating ada je habuan menanti; bunga, perfume, dress, makeup, you name it :)

Selepas kawin
ko nak ko beli lah sendiri! :(

No 4
Sebelum jadi bini orang
guna kredit kad tak sedar diri, penah sekali tu guna kad kredit sampai dah exceed credit limit

Selepas jadi bini orang
Alhamdulillah berkat nasihat dan bantuan modal mr hubby, hutang kad kredit dah tak ada lagi :)

No5
Sebelum berumahtangga
1 hb dapat gaji, 5 hb dah start pokai balik hehe

Selepas berumahtangga
nak kata kaya raya tu blom lagi la, tapi so far tak penah lagi rasa terdesak macam zaman dulu2..pendek kata sentiasa dimurahkan rezeki..rezeki anak2..:)

jadi, saya panjangkan tag 5 perkara sebelum dan selepas ini kepada :-

jeng jeng jeng...







1. Cik BZmum
2. Cik Aku
3. Cik Hana
4. Cik Zufa
5. Cik Mommysarah

No comments: