Monday, March 23, 2009

Menyesal dahulu pendapatan

Semalam, saya ada meeting di tempat user dan meeting tersebut tamat sebelum sempat pukul 12:30 pm. Alang2 balik semula ke pejabat, saya mengajak Mr Hubby lunch di luar sahaja sebelum saya pulang ke pejabat semula.

Setelah selesai menjamu nasi ayam bersama mr hubby dan anak2, kami balik dengan kereta masing2. Disebabkan baru pukul 1:20 pm, saya bercadang pulang ke rumah sebentar.

Di rumah, seperti biasa bilik saya akan kelihatan tidak ubah seperti tongkang pecah kaedahnya, maklumlah, time hubby off day macam ni lah anak2 saya mendapat peluang untuk memasuki bilik kami dan berguling2 dengan babah mereka (lagipun perkara itu tak jadi masalah sangat buat saya)

selang beberapa minit saya di luar melayan arissa, saya terdengar suara afrina merengek2 mintakan sesuatu dari babahnya di dalam bilik. Tidak lama kemudian, dia pun keluar dan minta saya pasangkan tv. Tak tau di mana silapnya, tiba2 dia merengek lagi. Waktu itu saya tengah buatkan susu untuk arissa.

Saya minta dia diam (dengan nada agak tegas)


dia mula menangis lagi


saya dah mula rasa hilang sabar


dia nangis dan terus muntah, dekat 2-3 tempat pulak tu


saya makinlah hilang sabar


selesai membersihkan muntah (sambil mulut tak berhenti pot-pet pot-pet), saya lihat dia berdukung dengan babahnya, di sebabkan geram, saya cubit pipi dia.


dia nangis sambil lari ke dapur and terkup muka dia di peha bibik


setelah puas berleter, saya ambil kunci keta dan terus bergegas ke pejabat semula


saya menghabiskan sisa2 kerja saya di pejabat dengan perasaan yang sungguh tidak keruan

uh uh uh ...

menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya..

5 comments:

sesemutku said...

lumrah seorg ibu kot...sbb aku pn sokmo gitew...xkira siang mlm pns sejuk dingin kenyang lapar..cpt ja jari jemari ku terbang hinggap :| pastu br nk nyesal

sesemutku said...

smbg..
husban aku slalu tegoq..tp dia pn wat jgk..cuma bezanya...dia 1%..aku 99.9%...calculate la sndr

miz_eda said...

Sesemutku,

situasi kita sama..aku pun semalam siap kena tegur dengan mr Hubby

dia kata "mulut u tu kan masin"

uh uh uh

~Umi.Sufira~ said...

Adoii...mesti rasa takkeruan je kat ofis tu kan...isk isk..

miz_eda said...

Umi Sufira,
betul tu..serba tak kena dibuatnya..:(

kalaulah ada jual ubat untuk menenangkan keadaan di waktu tersebut..saya nak jadi org pertama yang mencubanya :P